Friday, September 20, 2013

Terlambat? Eh tak lah...

Assalam'mualaikum

Teks : Hasnita Sawal - nitasawal@gmail.com

Hari ni saya rasa kelakar campur kagum dengan kawan-kawan opis. Nak kata pertama kali belajar menulis memang tidaklah sebab masing-masing berbelas tahun pengalaman kerja sebagai wartawan majalah.

Entah apa yang datang menyerang, tiba-tiba semuanya ghairah nak buat blog sendiri. Agaknya kalau blogger-blogger terkenal tengok gelagat kami mau dia gelak guling-guling gamaknya. Hehehe...lepas tu mesti dia cakap "Orang dah jana pendapatan belas ribu daripada blog, korang baru terkedek-kedek nak buat blog...apakah?"

Siapa kata kami terlambat? Bak kata pepatah omputih "Better late than nothing."  Jadi, tak de salahnya saya dan kawan-kawan lambat punya blog sendiri. Yang penting semangat kami untuk berblog tu. Harapnya saya dan kawan-kawan tidak sekadar hangat-hangat tahi ayam lah. 

Apapun beribu-ribu tania kepada geng gojes saya, mama reen yang akhirnya berjaya membuat blognya yang memang vogue (sesuai sangat dengan karektornya hehehe). Tidak lupa kepada sifu netty yang tidak lokek ilmu mengajar dan mengajak kawan-kawan buat blog sendiri. "The more the merrier". 

Ilmu yang ada jika dikongsi bersama, akan semakin bertambah dan berpanjanganlah kebaikannya. Jom geng wartawan semua, sebarkan ilmu dan pengalaman kita.


Selamat malam, mimpi indah

Mama ita


2 comments:

  1. Alhamdulillah... sama2 kita belajar ya kak ita. saya pun merangkak2 lagi ni.

    ReplyDelete
  2. Oh, patutlah Mama Rin ada menyapa di blog Acik Naros. Rupa2nya dia sudah berblog ya. Good...good...good...

    ReplyDelete